Saturday, November 11, 2017

Kubiyo wamata pahara gasuwada? wama keniththuwad?

                                       කූඹියෝ වමට පහර ගැස්සුවාද නැතිනම් වම කෙනිත්තුවාද?

ලාංකීය ටෙලිවිෂන් කලාවේ හැරවුම් ලක්ෂයක් බවටට කූඹියෝ පත්ව ඇති බව   අවිවාදිත කරුණකි.  එහි ඇති දේශ දේශපාලනය සම්පූර්ණයෙන්ම අමතක කලත් තිර රචනය සහ රඟපෑමේ අති දක්ෂ බවත් නිසා දේශපාලනය හරි හැටි තේරුම් නොගත් අයෙකුට වුවත් කතාව රස විඳිය හැකි. නමුත් මේ ලිපියෙන් උත්සාහ කරන්නේ එහි දේශපාලනය යම් තරමකට මතු කිරීමටයි.



  කතාවේ ආරම්භයට යමු. පළමුව ජෙහාන්ට හිරුනිව බස් රථයේ හමු වී පසුව ප්‍රියන්‍ත සමග මුලින්ම බලසයෙන් බැස නවාතැන කරා ඇවිදයන මොහොතේ දෙබස් දෙස අවදානය යොමුකලහොත් එහිදී ප්‍රියන්ත නිතරම "මහත්තයා" යනුවෙන් ආමන්ත්‍රණය කිරීම නිසා "මෙහෙ මහත්තුරු නෑ. අයියෙ කියපන්" යනුවෙන් පැවසීම තුල සේවකයාට වඩා ඔහුව සහෝදරයෙකු ලෙස දැනෙන්නට සැලැස්වීමම සාමන්‍ය ක්‍රමයට වඩා වෙනස් දේශපාලනික හැඩයකි. (ආයතනයක හිමිකරු "බොස්"ගේ ජවනිකාවෙන් මිදී නායකයෙකු ලෙස කණ්ඩායම සමග එකට වැඩ කරයි නම් එය වඩා සාර්ථක හා යහපත් ක්‍රමයක් බව ලියුම්කරුද අත්දැකීමෙන්ම දනී.) එතැන් සිට කතාව වාමාංශික දේශපාලන හැඩයක් ගනී.

ඉන්පසු "Purchasing lanka" ආයතනය පාරීබෝගික සේවා වැටලීම් අංශයේ වැටලීමට ලක්වන අවස්ථාව මත්කයට නංවා ගමු. මෙම අවස්ථාවේදී ජෙහාන් සහ ප්‍රියන්ත වාහනයට නංවාගෙන රැගෙන යන අතරමගදී සිදුවන කතාවේ ජෙහාන්ගේ කඩුපහරවල් වැනි දෙබස්.."ඔය කුරුඳුවත්තෙ පොමනේරියන් බැල්ලියෝ දන්නව නම් ගමේ එකාව පාවල දෙන්නෙ ගමේම එකෙක් කියල උන්ට ලැජ්ජ හිතෙයි නේද?... සැබැවින්ම ලැජ්ජා විය යුත්තේ කවුද යන වග ්‍රේක්ෂකයාට තේරුම් ගන්නට ඉඩ හරියි. "පීඩිතයාගේ පිටට පිහියෙන් අනින්නේ ඔහුගේ ම පන්තියේ එකෙක් සර්.  හැබැයි ඔය ගමේ කොල්ලන්ගේ එකක් තියෙන්නෙ කවදාවත් ගමේ කොල්ලෙක් පාවල දෙන්නෙ නෑ ඔය පලවෙනි පන්තියේ උද්දච්ච හැත්තට".  මෙහිදීත් පංතීන් වෙන්කිරීම තුල වාමාංශික හැඩය ඉස්මතු කරයි. තවද  අංජනාගේ සැමියාට වෙනත් සම්බන්ධතායක් ඇතැයි සැක කර ඒ ගැන සොයා බලන්නට ජෙහාන්ට භාරදුන් අවස්ථාවේ දෑස් වලින් ද වතින ක්‍රමයේේ අර්බුදය පවුලට බලපා ඇති ආකාරයය මනාව ඉස්මතු කරයි. මේ සියල්ල වාමාංශික දේශපාලනයට අදාල කරුණුයි.

නමුත් වාමාංශික වෘත්තීය සමිති විසින් ගිහාන්ට ලබාදෙන්නට යන ොන්ත්‍රාත්තුව පිළිබඳ සාකච්ඡාවේදී මතුකරන යම් කරුණු හේතුවෙනි සප්‍රේක්ෂකයන් තුළ තිගැස්මක් ඇති කරවීය. එම වෘත්තීය සමිති සිදු කරන දේශපාලනය  පහත් මට්ටමේ එකක්යැයි බොහෝ දේ දෙනා විශ්වාස කළේය. දේශපාලනය යනු බලය ලබා ලබා ගැනීම හෝ පවත්වා ගැනීම සඳහා යි ිදු කරනු ලබන ක්‍රියාවලියකි. එම ක්‍රියාවලියේදී වර්තමානයේදී පැහැදිලිවම අනුමත කළ නොහැකි බොහෝ දෑ සිදුවේ .නමුත් එය වාමාංශික දේශපාලනයේ වරදක් නොව පවත්නා දේශපාලන භාවිතාවේ වරදකි. නමුත් කතාවේ එම කොටස දක්වා වාමංශික හැඩයක් ගත්තද එම සිදුවීම හරහා වාමාංශික දේශපාලයේ යම් පැතිකඩක් සමාජයට නිරාවරණය කිරීම කූබියෝ හරහා විශිෂ්ඨ ලෙස සිදු කෙරීය. එමෙනම "ශාක්‍යා හෝල්ඩින්" ආයතනය තුලට ප්‍රියන්තව යැවිය යුතුයි යන්න සාකච්චා කරන අවස්තාවේ ජෙහාන් සාම්ප්‍රදායික ලෙස සියලු දෙනාට අවබෝදය ලබා දී විප්ලවය සිදු කල නොහැකි බවත් ඕනෑම කෙනෙකු තමන්ගේ වාසිය ගැන සැලකිලිමත් වන බව මතක් කරදීම ද තවත් වැදගත් කරුණකි..

තමත් නිශ්චිතවම ජෙහාන් කවුරුදැයි විස්වාස කල නොහැකි වුවත් මේ තාක් එලි දැක්වූ කොටස් වලින් වාමාංශික දේශපාලනයට ඉහල තැනක් ලැබුනි. එමෙන්ම සාර්ථකව වම "කොනිත්තා" තිබුනි..

No comments:

Post a Comment